Spotkania z yin yogą, odcinek 4: nogi 13.01.2016 Warszawa

Nasz czwarty sobotni wieczór z yin jogą przeznaczymy na głęboką pracę z nogami. Będziemy pracować na 4 głównych grupach mięśniowych: mięśniu czworogłowym uda, dwugłowym uda, przywodzicielami i odwodzicielami oraz pasmem biodrowo- piszczelowym. Zazwyczaj nasze nogi są jedną z mocniejszych grup mięśniowych. Cały dzień nam służą , dźwigając ciężar naszego ciała i ciężar naszych emocji. Chłoną także wiele napięć i stresów, dlatego damy im szansę na odprężenie i rozluźnienie. Przez nogi przechodzi większość taśm powięziowych (min. taśma powierzchowna tylna, przednia,boczna, głęboka przednia). Dlatego praca z nogami przekłada się na tory mięśniowo- powięziowe w całym ciele i przynosi ulgę również w innych rejonach ciała.
Pojawią się pozycje jak butterfyly, catterpillar, swan, shoelace, saddle, bananasana, one-knee recklining twist.
Praca na powięziach zajmie nam ok. 90 min. Zakończymy 40 min. sesją jogi nidry: głębokim relaksem, nazywanym jogą snu psychicznego. Sesja dla wszystkich, także dla osób, które nigdy nie stały na macie 🙂
Czym jest joga powięziowa?Jest łagodną praktyką jogi, dostępną dla każdego, bez względu na staż na macie. Koncepcja yin jogi inspirowana jest taoistyczną medycyną chińską, wedle której harmonia w naszym ciele i umyśle pochodzi z równowagi pomiędzy Yin i Yang. Yang oznacza to co aktywne, energiczne, szybkie. Yin – bierne, powolne, łagodne. Praca w yin jodze polega na całkowitym odpuszczeniu napięcia mięśniowego i wsłuchaniu się w swoje ciało. W przeciwieństwie do dynamicznych form yogi nie angażujemy do pracy siły mięśni. Dzięki temu docieramy do miejsc, które dotychczas były niedostępne – powięzi, ścięgien, więzadeł a także kości. Ponieważ nasze ciało pamięta emocje lepiej niż nasz świadomy umysł, uwalniamy także niepotrzebne nam więcej odczucia. Odzyskujemy spokój, a ciało – swobodę ruchu i lekkość. Jednocześnie pozycje są komfortowe- używamy dużej ilości koców, poduszek i zawsze szanujemy naszą granicę komfortu.

O yin yodze pisałam na blogu tutaj: http://streso-terapia.pl/yin-yoga-o-potedze-wewnetrznej-ciszy/

Czym jest joga nidra?

Jest prowadzoną medytacją, w warunkach totalnego komfortu: leżymy wygodnie otuleni kocami i podążamy za instrukcjami nauczyciela. Podstawową techniką jest rotacja świadomości, czyli przenoszenie swojej uwagi z poszczególnych części ciała. W klasycznej medytacji umysł pozostaje świadomy a ciało aktywne. W jodze nidrze staramy się uzyskać stan świadomego snu. Nie doświadczamy w niej marzeń sennych lecz stan snu głębokiego. Dzięki temu nasz mózg zaczyna pracować w obszarze fal Delta (0,5-4 Hz).). Fala delta jest najwolniejszą ze wszystkich fal mózgowych typową dla stanu głębokiego snu (Non-rapid eye movement, NREM, SEM). Głęboko regeneruje ciało, sprzyja procesom zdrowienia. Sesja jogi nidry potrafi zastąpić 3 godziny snu. Jest także doskonałą metodą rozpoczęcia swojej przygody z medytacją, ponieważ łatwiej w niej utrzymać koncentrację i nie wymaga pozycji siedzącej. Jest dostępna dla każdego, również osób z poważnymi kontuzjami i ograniczeniami zdrowotnymi.

O jodze nidrze więcej na blogu:http://streso-terapia.pl/joga-nidra-medytacja-dla-kazdego/

Informacje praktyczne:
Pamiętajcie – ubierzcie się w wygodne stroje do praktyki (takie, aby było Wam ciepło w trakcie leżenia). Można zabrać swoją poduszkę, koc i ewentualnie coś do przykrycia oczu. Nie przychodźcie głodni ani najedzeni. Najlepiej zjeść posiłek 2-3 godziny przed sesją.

Zapisy i rezerwacja:
1. zapisz się mailowo kamila@streso-terapia.pl podaj imię i nazwisko)
2. Płatność tylko gotówką przed warsztatem
Koszt: 100 zł