Pełna regeneracja: Spotkanie z yin jogą i jogą nidrą 16.12.2018 Warszawa

Grudniowy wieczór z cyklu „Spotkanie z yin jogą i jogą nidrą” poświęcimy na pratykę powięziową dotykającą wszystkich taśm anatomicznych. Okreś przedświąteczny obfituje w różne stresujące wydarzenia, zatem zadbamy o rozładowanie niepotrzebnego napięcia 🙂

Dlatego na ostatnim spotkaniu z yin jogą w 2018 roku skupimy się głębokim rozluźnieniu całego ciała. Wykorzystamy pozycje jak sphinx, seal, shoelace i straddle, uwzględniając rózne warianty dla ramion (cowface arms) oraz bananasana i dragon dla głębokiego otwarcia obszaru bioder i boków ciała.

Naszym celem będzie uwolnienie napięć z zazwyczaj niedostępnych nam struktur ciała. Praca na powięziach zajmie nam ok. 90 min. Zakończymy 40 min. sesją jogi nidry: głębokim relaksem, nazywanym jogą snu psychicznego. Sesja dla wszystkich, także dla osób, które nigdy nie stały na macie 🙂

Gdzie i kiedy?

16.12.2018 niedziela od godziny 14 do 16.30
Joga Centrum Adama Bielewicza

ul. Pankiewicza 1 lokal nr 26 Warzszawa

Czym jest joga powięziowa?

Jest łagodną praktyką jogi, dostępną dla każdego, bez względu na staż na macie. Koncepcja yin jogi inspirowana jest taoistyczną medycyną chińską, wedle której harmonia w naszym ciele i umyśle pochodzi z równowagi pomiędzy Yin i Yang. Yang oznacza to co aktywne, energiczne, szybkie. Yin – bierne, powolne, łagodne. Praca w yin jodze polega na całkowitym odpuszczeniu napięcia mięśniowego i wsłuchaniu się w swoje ciało. W przeciwieństwie do dynamicznych form yogi nie angażujemy do pracy siły mięśni. Dzięki temu docieramy do miejsc, które dotychczas były niedostępne – powięzi, ścięgien, więzadeł a także kości. Ponieważ nasze ciało pamięta emocje lepiej niż nasz świadomy umysł, uwalniamy także niepotrzebne nam więcej odczucia. Odzyskujemy spokój, a ciało – swobodę ruchu i lekkość. Jednocześnie pozycje są komfortowe- używamy dużej ilości koców, poduszek i zawsze szanujemy naszą granicę komfortu.

O yin yodze pisałam na blogu tutaj: http://streso-terapia.pl/yin-yoga-o-potedze-wewnetrznej-ciszy/

Czym jest joga nidra?

Jest prowadzoną medytacją, w warunkach totalnego komfortu: leżymy wygodnie otuleni kocami i podążamy za instrukcjami nauczyciela. Podstawową techniką jest rotacja świadomości, czyli przenoszenie swojej uwagi z poszczególnych części ciała. W klasycznej medytacji umysł pozostaje świadomy a ciało aktywne. W jodze nidrze staramy się uzyskać stan świadomego snu. Nie doświadczamy w niej marzeń sennych lecz stan snu głębokiego. Dzięki temu nasz mózg zaczyna pracować w obszarze fal Delta (0,5-4 Hz).). Fala delta jest najwolniejszą ze wszystkich fal mózgowych typową dla stanu głębokiego snu (Non-rapid eye movement, NREM, SEM). Głęboko regeneruje ciało, sprzyja procesom zdrowienia. Sesja jogi nidry potrafi zastąpić 3 godziny snu. Jest także doskonałą metodą rozpoczęcia swojej przygody z medytacją, ponieważ łatwiej w niej utrzymać koncentrację i nie wymaga pozycji siedzącej. Jest dostępna dla każdego, również osób z poważnymi kontuzjami i ograniczeniami zdrowotnymi.

O jodze nidrze więcej na blogu:http://streso-terapia.pl/joga-nidra-medytacja-dla-kazdego/

Informacje praktyczne:

Pamiętajcie – ubierzcie się w wygodne stroje do praktyki (takie, aby było Wam ciepło w trakcie leżenia). Można zabrać swoją poduszkę, koc i ewentualnie coś do przykrycia oczu. Nie przychodźcie głodni ani najedzeni. Najlepiej zjeść posiłek 2-3 godziny przed sesją.

Zapisy i rezerwacja:

zapisz się mailowo kamila@streso-terapia.pl podaj imię i nazwisko i ZAPŁAĆ ZALICZKĘ 50 zł. na konto:

Stresoterapia Kamila Karpinska

05 1950 0001 2006 0075 1444 0002

z dopiskiem ” Yin joga 16.12.2018″

Płatność pozostałej kwoty-50 zł gotówką przed warsztatem

Do zobaczenia na macie 🙂

Kamila